fredag 22 november 2013

Jag är ju så jävla Easy Going

2010 fick Jenny Jägerfeld (väldigt välförtjänt om ni frågar mig) Augustpriset för Här ligger jag och blöder. Nu har äntligen hennes nya bok, Jag är ju så jävla easy going kommit ut. Huvudperson är 18-åriga Joanna som har haft det ganska tufft i skolan på grund av sin adhd, men som ändå klarar sig ok nu, tack vare medicinering. Ett annat, accelererande, problem är dock den ekonomiska situationen hemma. Mamma är författare, men alla hennes manus ratas av förlagen och pappa är deprimerad och sitter bara i en sorglig hög framför frågesportsprogrammen på TV. Nu är den ekonomiska situationen såpass illa att det snart inte finns några pengar för att hämta ut Joannas medicin. I samma veva träffar Joanna Audry och blir tokförälskad och hon vill verkligen verkligen inte förstöra det de har på gång. Och det är hon säker på att hon kommer att göra om hon inte äter sin medicin. Hon måste få tag på pengar nu, till varje pris! Precis som Här ligger jag och blöder är Jag är ju så jävla easy going en rolig, allvarlig, välskriven historia med karaktärer som växer och känns levande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar